Чи потрібно реєструвати модульний будинок

2023-10-25

Будівництво каркасного будинку — актуальне рішення, яке дозволяє отримати комфортне приміщення для життя менш ніж за місяць. Популярність цієї технології невпинно зростає, при цьому у майбутніх власників часто виникає питання: чи потрібно реєструвати модульний будинок і які документи при цьому потрібні? Відповідь на нього шукайте у нашій статті.

Головне, без чого не обходиться будь-яке будівництво, — наявність у замовника права власності на земельну ділянку чи довіреність від її власника. Якщо ви плануєте придбати землю, зверніть увагу на такі моменти:

  • відповідність ділянки місцевим будівельним нормам та правилам;
  • здатність ґрунту витримати фундамент каркасного будинку;
  • доступність інженерних комунікацій;
  • близьке розташування водно-болотних угідь, зон затоплення чи інших потенційних ризиків.
Реєстрація каркасних будинків

Нюанси оформлення дозвільної документації залежать від того, зведення якої споруди заплановано: капітальної чи тимчасової. Головна відмінність цих двох видів конструкцій — у наявності чи відсутності фундаменту:

  • Якщо основою майбутнього будинку виступають тротуарні плити, фундаментні блоки на підсипці чи гвинтові палі, споруда вважається тимчасовим.
  • Отримання юридичної адреси та прописка у житловому приміщенні можливі лише у тому випадку, якщо споруда встановлюється на капітальний фундамент.

 

Капітальне будівництво модульної споруди: які документи та дозволи потрібні

Починаючи будівництво модульної споруди на капітальному фундаменті, необхідно отримати відповідний дозвіл, який оформляється до початку виконання робіт. Також вам знадобиться дозвіл на підключення та експлуатацію необхідних комунікацій (водопровід, електрика, система опалення, каналізація).

Якщо ви вирішили збудувати капітальний модульний будинок, реєстрація здійснюється відповідно до алгоритму:

  1. Зберіть пакет паперів, без яких не можна розпочинати будівництво об’єкта нерухомості. Які документи необхідні для модульного будинку? Вам знадобиться:
    • топографічний план ділянки;
    • чорновий проект;
    • будівельний паспорт, виданий у відділі архітектури;
    • проекти на виготовлення металоконструкцій та ЗБК, які будуть використані при облаштуванні несучих елементів та каркасу.
  2. Подати документи можна на платформі Дія або через ЦНАП. При встановленні об’єкта площею понад 500 кв. м додатково потрібні містобудівні обмеження для ділянки, проект на будівництво, договір про авторський та технічний нагляд.
  3. Повідомте про старт робіт органам державного архітектурно-будівельного контролю.
  4. Після завершення будівництва зверніться до БТІ або до сертифікованого техніка для отримання технічного паспорта.
  5. Подайте декларацію про введення будинку в експлуатацію. Зробити це можна через Дію або у центрі надання адміністративних послуг. Після цього об’єкту можна надати власну адресу. Якщо цього не зробити, адресою будівлі вважатиметься місце розташування ділянки.
  6. Останній етап – реєстрація права власності у приватного нотаріуса чи держреєстратора.

Крім того, потрібно продумати, яким чином вивозитиметься будівельне сміття, провести облаштування території та озеленювальні роботи, а також відвідати інспекцію пожежної безпеки.

Дозвіл на будівництво тимчасової споруди

Відповідно до постанови Кабміну від 7 червня 2017 року «Про затвердження переліку будівельних робіт, які не вимагають документів, що дають право на їх виконання та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію», отримання дозволів на деякі види тимчасових будівель не є обов’язковою вимогою.

Однак, якщо ви плануєте побудувати не маленьку побутівку, а добротний будинок для проживання, слід отримати пакет документів із визначенням місця встановлення об’єкта та схеми благоустрою прилеглої території.

В іншому випадку ваші дії можуть бути розцінені як самобуд. Таке порушення карається значним штрафом, а об’єкт може підлягати демонтажу за ваш кошт. Крім того, якщо не пройти процедуру реєстрації, будівлю буде неможливо підключити до комунікацій і розпоряджатися ним на власний розсуд (здавати в оренду, використовувати як заставне майно тощо).

Реєстрація модульних будинків

Як узаконити модульний будинок, встановлений без попереднього дозволу

Існує 4 варіанти розв’язання проблеми:

  • за спрощеною схемою — якщо будинок побудований до 05 серпня 1992;
  • з будівельної амністії — якщо будівлю збудовано з 05 серпня 1992 р. до 09 квітня 2015 р. Власнику ділянки необхідно отримати техпаспорт та декларацію про готовність будівлі до експлуатації, а потім зареєструвати право власності на об’єкт;
  • за загальною схемою (як перед початком нового будівництва) — для об’єктів, зведених після зазначеної у попередньому пункті дати. Якщо йдеться про будинок площею до 500 кв. м із класом наслідків CC1, на нього слід отримати будівельний паспорт у Департаменті містобудування та архітектури;
  • через суд.

Воєнний стан: нюанси демонтажу

Нині у багатьох населених пунктах України проходять бойові дії, внаслідок яких руйнується житлова інфраструктура. Згідно з чинним законодавством України, демонтаж будівель, пошкоджених внаслідок воєнних дій чи терористичного акту, не потребує отримання спеціальних дозволів.

Компанія “БлокМодуль” працює на ринку каркасних технологій з 2007 року. Ми знаємо про модульне будівництво все, і якщо у вас виникли додаткові питання, з радістю відповімо на них під час обговорення вашого проекту.

Звертайтеся до «БлокМодуль» — ми створимо готовий до проживання котедж або садовий будиночок у європейському стилі менше, ніж за місяць!

БлокМодуль - Швидкомонтовані будівлі info@blockmodul.com.ua
вул. Іллінська 12 м. Київ